De l’artista Frederic Amat: a) treball dedicat al confinament: COVID19 i b) el making of sobre la 3era. dimensió en art

a) Un treball de l’artista Frederic Amat derivat del confinament global, d’una gran simplicitat. El treball, minimalista i d’una gran potència visual, te una forta expressivitat i emotivitat.
El moment creatiu del vídeo li afegeix un in-crescendo molt suggestiu.

Podeu llegir aquí, la tertúlia del grup amb l’artista, de finals de l’any 2017

b) Making Of de l’escena i banda visual estrenada al 68è Festival de Granada amb motiu del centenari de la estrena d’ El sombrero de tres picos, creat per l’artista plàstic Frederic Amat. Pablo Heras Casado dirigeix la Mahler Chamber Orchestra al Palacio de Carlos V.
https://www.youtube.com/watch?v=vwWCJTsR-4Q

https://vimeo.com/411121102?fbclid=IwAR0h9y3vl5-xVkMSogcFIjo9G9NJehpdK8U0N-MecpbMA3RywwfKmrv8mHESi us agraden les arts plàstiques i musicals, no us podeu perdre aquesta obra. Agafeu crispetes i poseu-la a una pantalla gran amb uns bons altaveus… paga la pena.
Sense ser professional d’aquest mon, trobo que només cal ser afeccionat amb una certa sensibilitat pel mateix.
Si amb Velàzquez vaig poder verificar que com deien va ser l’inventor de l’espai, de la distància, que veiem a les Meninas, posteriorment, i per mi, Kandinsky sempre l’he vist com qui va portar a una tela, l’art conceptual i abstracte. Però encara més, amb Picasso hi veia tota la creativitat i una transversalitat tant prolífica, en una immensa obra d’artista incansable, actualment Barceló em porta a la grandiositat de l’espiritualitat. Però avui Frederic Amat, m’ha descobert tot un nou mon: la pintura tridimensional d’un nou art dinàmic.

https://vimeo.com/411121102?fbclid=IwAR0h9y3vl5-xVkMSogcFIjo9G9NJehpdK8U0N-MecpbMA3RywwfKmrv8mHE

Fixem-nos. A la gran obra musical del mestre Falla, d’ El Sombrero de tres Picos i ha afegit una escenificació (no en va l’artista ja hi havia treballat al teatre i molt, per exemple amb l’enyorat Puigserver al Teatre Lliure), que amb la seva pintura, que fa mentre escolta el directe musical, i per tant que la fa evolucionar amb l’esdevenir de la música, afegint-hi al component musical, la de les dues dimensions de la pintura. I el resultat és impressionant. Com va canviant dinàmicament amb la música afegint-hi noves emocions…
Si fins ara escoltar música et convidava sovint a tancar els ulls per no perdre l’emoció d’alguns passatges, ara amb la descoberta de l’Amat, caldrà tenir els ulls oberts, i ben oberts per no perdre’s els components visuals.
Em vist les darreres dècades alguns intents d’apropar la pintura a les eines digitals. Fins i tot alguns hem pogut veure què se sent dins una obra, com la de Monet a l’Ideal a Barcelona. També hem vist experiències en realitat virtual, I d’altres, però trobo que ara és quan la tecnologia agafa tot el pretès protagonisme, exclusivament com a instrument al servei de la creació artística i no com a element bàsic en la descripció emotiva.
Com m’agradaria poder contemplar-ho en viu i en directe.
Enric Calzada

Entrevista a Frederic Amat al diari aradiumege d’Andreu Gomila. 10 de maig de 2020

“La cultura és l’únic que ens dona una mica de claror”, seria la postil·la del magnífic contingut que es pot deduir d’una entrevista on es pot palesar el fil argumental del pensament de l’artista d’aquests darrers temps. En destacaria el concepte de la fragilitat de l’art i de la vida. De l’art, després de veure, pel covid19, la cancel·lació dels espectacles que havia preparat, ja a punt d’inaugurar, o per la anterior, i també atzarosa caiguda d’una gran escultura a la Vila Olímpica barcelonina per l’acció novament de la natura, en aquesta ocasió pel temporal del Glòria. De la vida, com argument d’una nova consciència, fent-hi front des de la sensibilitat de la cultura i l’empatia. Podeu llegir-la a:
https://www.ara.cat/suplements/diumenge/fragilitat-segons_0_2450754926.html

Etiquetes:

Leave Comment

  • *required fields